Suchá sauna

V týchto saunách je ľudský organizmus vystavený pôsobeniu teplôt zhruba od 80°C do 110°C . Suchú saunu poznáme aj pod názvom Fínska sauna.

Vlhkosť vzduchu je minimálna by sa mala pohybovať medzi 8-15 %
Doba pobytu v saune je individuálna. Doporučuje sa cca 10 – 15 minút

Mali by ste byť zdravý a fit, pretože SUCHÁ SAUNA je veľká záťaž pre organizmus

Na druhej strane: je výborná na regeneráciu tela a celkový fyzický i psychický oddych.
Fáza ohrievania: Vtedy dochádza k intenzívnemu poteniu, ľudská pokožka sa zbavuje cez póry nečistôt, vylučujú sa z tela toxíny, pokožka sa prekrvuje, povzbudzuje sa látková výmena.
Fáza ochladenia:  nasleduje po ohreve, prevádzame ju prevažne prudko. Je rovnako dôležitá.
Prevádza sa v studenej sprche  – masážnej, ručnej, “dážď”, poliatím studenou vodou z vedra, ochladenie v ochladzovacom bazéne, v prírodnom potoku, v snehu alebo ľadovou drťou.

Tieto cykly sa  viackrát opakujú

Táto procedúra  slúži k zvyšovaniu obranyschopnosti organizmu predovšetkým pred respiračnými ochoreniami a k odbúravaniu škodlivých látok z tela a vylučovaniu toxínov cez póry v koži.

Pri saunovaní ide o cielené striedanie teplotných maxím. Na jednej strane horúci vzduch, na strane druhej ľadový vodný kúpeľ alebo sprcha.
Na zvýšenie účinkov tepla v saune môžeme vykonávať automasáž najrôznejšími masážnymi pomôckami – hubky, rukavice, kartáče.

Účinnok saunovania je sa zvyšuje tlmeným svetlom a teplými tónami relaxačnej hudby

Určitým počtom cyklov, ktoré striedame – čiže pobyt v horúcej potiarni, ochladenie a oddych, vieme dosiahnuť individuálnych a požadovaných účinkov sauny..

SUCHÁ SAUNA – INDIKÁCIE

  • Celkové uvoľnenie pohybového ústrojenstva
  • Poruchy krvného tlaku (hypotonia)
  • Chronické katary dýchacích ciest
  • Artrózy
  • Degeneratívne ochorenia kĺbov
  • Reumatizmus
  • Detoxikácie organizmu
  • Vyplavovanie endorfínov – hormónov šťastia
  • Posilnenie imunity
  • Prevencia proti chrípke a nachladnutiu
  • Doplnková kúra pri chudnutí

 

SUCHÁ SAUNA – KONTRAINDIKÁCIE

Tento druh sauny nie je vhodný pre ľudí s vysokým alebo kolísavým krvným tlakom

Na záver všetkých saunových cyklov sa doporučuje krátka očistná sprcha a minimálne pol hodiny odpočinku v teplej kľudnej miestnosti, najlepšie v polohe ležmo.

Doprajete svojmu telu príjemné doznievanie účinkov saunovania a snažte sa už vyhnúť ďalšiemu poteniu.

  • vyskúšajte proces očisty a posilnenia organizmu
  • vychutnajte liečivé účinky potenia, ktoré poznali už dávne kultúry
  • zabudnite i na ten najnamáhavejší pracovný deň
  • priveďte telo do prirodzenej rovnováhy
  • posilnite obranné sily vášho tela
  • starajte sa o pleť